Kód kurzu: 1647161
Lektor: PhDr. Jana Mervartová
Doporučeno pro: učitele a asistenty pedagoga ZŠ, SŠ
Účastnický poplatek: 2000 Kč
Kam zasahují kompetence asistenta pedagoga a kam už ne? Jaká je jeho role ve třídě? Musí asistent pedagoga nutně rušit ve třídě? Kdo žáka se znevýhodněním hodnotí a kdo mu vysvětluje učivo? Jak spolu budeme ve třídě komunikovat? Na všechny tyto otázky a ještě mnoho dalších,týkajících se týmu pedagogických pracovníků,budeme společně hledat odpověď. Celodenní seminář nabídne učitelům a asistentům v běžných školách informace, zkušenosti a návody, jaké jsou výhody efektivní spolupráce a možnosti účinné komunikace mezi oběma pedagogickými pracovníky během náročného procesu práce ve třídě se začleněným žákem. Kurz je veden prožitkovou formou. Přínosy semináře • budete znát zákonné podklady k pracovní pozici asistenta • vyzkoušíte si v modelové lekci roli žáka, žáka se SVP, učitele a asistenta; budete reflektovat své zkušenosti; v modelové lekci si zároveň vyzkoušíte několik metod aktivního nebo učení • budete uvažovat o rolích a zodpovědnostech učitele i asistenta nejen z pohledu litery zákona, ale i z pohledu konkrétních potřeb a zkušeností všech účastníků. Budete formulovat své postoje a také nahlédnete postoje ostatních • budete navrhovat a hodnotit různé způsoby zápisu průběhu vzdělávání u začleněného žáka • uvidíte ukázky zápisů, hodnocení a plánování práce. Budete mít možnost hodnotit, který z nich je pro vás ve škole a ve vaší situaci využitelný.
Poznámka: Seminář je vhodný do šablon OP JAK.