CENTRUM CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PARDUBICE v rámci projektu Implementace Dlouhodobého záměru Pardubického kraje realizuje 7 klíčových aktivit s cílem zvýšení kvality vzdělávání na území kraje, konkrétně zvýšení kvality kariérového poradenství poskytovaného na ZŠ a SŠ; snížení míry předčasných odchodů ze vzdělávání a nerovností ve vzdělávání; rozvoj funkční gramotnosti u žáků nematuritních oborů; zvýšení kvality, provázanosti a efektivity poradenských služeb a zvýšení dostupnosti vzdělávání pro pracovníky ve vzdělávání.
V období prosinec 2023 – prosinec 2024 se realizovala klíčová aktivita:
Implementace krajských akčních plánů III. CCV Pardubice v této klíčové aktivitě zajišťovalo činnosti z oblasti kariérového poradenství, prevence předčasných odchodů ze vzdělávání a podpory manažerských dovedností – leadershipu. Celkem se podařilo zrealizovat 934 akcí a podpořit 4813 osob.
V období leden 2025 – červen 2028 jsou realizovány následující klíčové aktivity:
Kariérové poradenství, v rámci kterého připravují odborní pracovníci EduKARIÉRY, centra kariérového poradenství při CCV Pardubice, komplexní program podpory kariérového poradenství napříč prvním i druhým stupněm základních škol a napříč středními školami.
Pro pedagogické pracovníky škol Pardubického kraje zajišťujeme:
- • programy komplexní metodické podpory kariérového poradenství,
- • příklady dobré praxe,
- • regionální metodické semináře,
- • konference,
- • webináře.
Pro žáky škol Pardubického kraje zajišťujeme:
- • výukové dny,
- • besedy s odborníky z praxe,
- • akademické dny.
Pro zákonné zástupce žáků škol Pardubického kraje zajišťujeme:
Podrobné informace naleznete ZDE nebo kontaktujte:
Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání je zacílena především na střední školy zapojené do projektu. Nepřetržitě probíhá metodické vedení pedagogických a vedoucích pracovníků škol ze strany externích odborníků v oblasti implementace preventivních a intervenčních opatření.
Pro žáky škol Pardubického kraje zajišťujeme:
- • doučování,
- • diagnostiku sociopreferenčních vztahů,
- • workshopy.
Pro pedagogické pracovníky škol Pardubického kraje zajišťujeme:
- • webináře,
- • odborné konzultace.
Pro zákonné zástupce žáků škol Pardubického kraje zajišťujeme:
Pro podrobné informace kontaktujte:
Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání a rozvoj potenciálu každého žáka s cílem rozvoje potenciálu všech žáků. Aktivita je zacílena na střední školy zapojené do projektu a je realizována prostřednictvím mobilního týmu sestaveného z odborných pracovníků CCV Pardubice s klíčovou znalostí v oblasti psychologie a speciální pedagogiky, který poskytuje metodickou podporu a vzdělávání pedagogickým pracovníkům a pracuje se žáky.
Pro pedagogické pracovníky středních škol Pardubického kraje zajišťujeme:
- • vzdělávání,
- • sdílení příkladů dobré praxe,
- • sborník příkladů dobré praxe,
- • otevřené sborovny.
Pro žáky středních škol Pardubického kraje zajišťujeme:
- • programy osobnostního a sociálního rozvoje.
Pro podrobné informace kontaktujte:
Rozvoj základních kompetencí v nematuritních oborech vzdělání středního odborného vzdělávání s cílem rozvoje funkční čtenářské, matematické a digitální gramotnosti u žáků nematuritních oborů vzdělání. CCV Pardubice zajišťuje podporu školám při zapojování gramotností do výuky dalších předmětů.
Pro žáky nematuritních oborů středních škol Pardubického kraje zajišťujeme:
- • tandemovou výuku,
- • testování,
- • kroužky,
- • projektové dny.
Pro podrobné informace kontaktujte:
Zvýšení kvality poradenských služeb pro děti, žáky a studenty na úrovni kraje s cílem vzniku koncepčního přístupu k řešení oblasti poskytování poradenských služeb v kraji. Tento systém bude ověřen zapojenými školskými poradenskými zařízeními.
Pro pracovníky školských poradenských zařízení Pardubického kraje zajišťujeme:
- • vzdělávání a sdílení zkušeností,
- • odborné konference,
- • metodický podklad pro sjednocení přístupů ŠPZ v kraji.
Pro žáky středních škol Pardubického kraje zajišťujeme:
- • edukační programy pro spolužáky žáka s těžším handicapem.
Pro podrobné informace kontaktujte:
Vzdělávání pracovníků SŠ, VOŠ, konzervatoří a školských zařízení je určená primárně pro rozvoj a vzdělávání vedoucích pracovníků středních škol a je realizována na školách zapojených do projektu. V rámci této aktivity je největší pozornost věnována oblasti vytváření pedagogických lídrů ve škole, leadershipu, motivaci pedagogických týmů, rozvoji kultury školy, plánování rozvoje školy směrem k její vizi a předávání příkladů dobré praxe.
Pro vedoucí a pedagogické pracovníky škol Pardubického kraje zajišťujeme:
- • vzdělávací kurzy,
- • provázení škol formou konzultačních setkání,
- • metodické konzultace,
- • webináře.
Pro podrobné informace kontaktujte:
Veškeré aktivity jsou financovány Evropskou unií z Operačního programu Jan Amos Komenský, název projektu: Implementace Dlouhodobého záměru Pardubického kraje, registrační číslo CZ.02.02.XX/00/23_018/0012534.
Kurzy DigCompEdu pro školy
Digitální technologie ve výuce? S námi na to nejste sami!
Moderní vzdělávání se bez digitálních nástrojů neobejde. Učitelé však často čelí výzvě, jak tyto technologie využívat smysluplně a efektivně. Aby učitelé mohli držet krok s dynamickým vývojem, potřebují nejen ovládat techniku, ale také umět digitální nástroje smysluplně využívat při výuce.
CCV Pardubice proto nabízí bezplatné semináře podle evropského rámce DigCompEdu, které podporují rozvoj digitálních kompetencí pedagogů a jejich praktické uplatnění ve výuce. Vzdělávací akce jsou určeny pro „sborovny“, můžou proběhnout prezenčně ve Vaší škole nebo online formou.
Oblasti rozvoje:
- Profesní zapojení
- Digitální zdroje
- Výuka
- Digitální hodnocení
- Podpora žáků
- Rozvoj digitálních kompetencí žáků
Aktuálně nabízené vzdělávací programy:
Prezenční akce
- Digitální zdroje a technologie, výběr, tvorba, úprava, ochrana, sdílení digitálních zdrojů
- Umělá inteligence jako pomocník učitelů i žáků
- Digitální zdroje, jejich organizace, úprava, sdílení a tvorba
- Aplikace pro podporu výuky a zpětné vazby žáků
- Efektivní využití Google Apps ve výuce
- Umělá inteligence pro začátečníky aneb Parťák učitele
- Digitální kompetence ve výuce českého jazyka na ZŠ
- Digitální zdroje a technologie II a jejich využití
- Zapojení digitálních kompetencí do jednotlivých předmětů
- Digitální testování
- Wellbeing v digitálním vzdělávání
- Používání nástrojů pro skupinovou práci, pro zpětnou vazbu a sebehodnocení žáků
- Praktické využití nástrojů umělé inteligence
- Práce v grafickém programu Canva a podobných programech pro učitele všech aprobací
- Jak učit kyberbezpečnost pomocí interaktivních aplikací (simulace kybernetických hrozeb)
- Základy kybernetické bezpečnosti pro učitele
- Vytváření multimediálního obsahu pomocí AI (obrázky, texty, hudbu)
- HTML a jeho využití ve výuce informatiky
- Využití a zneužití AI ve školách
- Formativní hodnocení s využitím digitálních technologií (digitální hodnocení)
- AI ve vzdělávání (základní modul)
- AI ve vzdělávání (rozšiřující modul)
- Digitipy pro přípravu a realizaci výuky pro ZŠ
- Administrace Google Workspace pro školy: Efektivní správa a zabezpečení
- Google Workspace pro efektivní výuku a spolupráci
- Efektivní vedení s Google Workspace: Optimalizace práce týmu a podpora pedagogických procesů ve škole
- AI ve vzdělávání: Praktické využití Gemini a NotebookLM pro učitele ZŠ a SŠ
- Umělá inteligence ve výuce
- Umělá inteligence v rukách učitele
- Moderní technologie ve výuce
- Zpětná vazba moderně a efektivně
- Buďte ve výuce v obraze - aplikace Socrative
- Nearpod - nástroj pro vedení interaktivní výuky
- Canva ve výuce – začátečníci/mírně pokročilí
- iPad - pomocník učitele
Webináře
- Formativní hodnocení s využitím digitálních technologií (digitální hodnocení)
- Využití QR kódů ve výuce
- Zábavné postery a prezenace v Canvě
- Interaktivní prezentace
- Elektronické nástěnky a jejich zapojení do výuky
- Testy, které se hodnotí samy
- Digitální únikové hry do výuky
- Zábavné aplikace pro oživení výuky
- S mobilem do terénu
- 3D tisk jako nástroj učitele
- Digitální technologie ve výuce přírodních věd
- Mediátor v digitálním prostředí, aneb jak zvládat konflikty ve škole i online
- Praktické online nástroje do výuky aneb Jak si díky digitálním technologiím ulehčit pedagogický život
- Umělá inteligence jako pomocník učitelů i žáků
- Digitální zdroje, jejich organizace, úprava, sdílení a tvorba
- Aplikace pro podporu výuky a zpětné vazby žáků
- Zapojení digitálních kompetencí do jednotlivých předmětů
- Digitální testování
- Používání nástrojů pro skupinovou práci, pro zpětnou vazbu a sebehodnocení žáků
- Praktické využití nástrojů umělé inteligence
- Práce v grafickém programu Canva a podobných programech pro učitele všech aprobací
- Workshop - umělá inteligence pro začátečníky
- Workshop - umělá inteligence pro mírně pokročilé
- Úvod do canvy
- Dějepisné digitální dílny
- Workshop - magic school ai
- Workshop - využití ict v hodinách dějepisu
- Workshop - využití ict v hodinách zeměpisu
- Jak učit kyberbezpečnost pomocí interaktivních aplikací (simulace kybernetických hrozeb)
- Základy kybernetické bezpečnosti pro učitele
- Vytváření multimediálního obsahu pomocí AI (obrázky, texty, hudbu)
- HTML a jeho využití ve výuce informatiky
- Využití a zneužití AI ve školách
- Digitipy pro přípravu a realizaci výuky pro ZŠ
- Komunikace ve škole pomocí digitálních nástrojů
- Kde hledat inspiraci na výukové digi zdroje?
- Jak na každodenní situace ve třídě pomocí digitálních technologií
- Digitální technologie ve školní třídě
- Digitální wellbeing žáků jako nové téma edukační reality
- Umělá inteligence v rukách učitele
- Umělá inteligence ve výuce
- Moderní technologie ve výuce
- Zpětná vazba moderně a efektivně
- Buďte ve výuce v obraze - aplikace Socrative
- Nearpod - nástroj pro vedení interaktivní výuky
- Canva ve výuce – začátečníci/mírně pokročilí
- iPad - pomocník učitele
- Administrace Google Workspace pro školy: Efektivní správa a zabezpečení
- Google Workspace pro efektivní výuku a spolupráci
- Efektivní vedení s Google Workspace: Optimalizace práce týmu a podpora pedagogických procesů ve škole
Možnost připravit další programy na zakázku – dle priorit Vaší školy.
Kontaktujte nás a posuňte svou výuku o krok dál.
Veškeré aktivity jsou financovány Evropskou unií - Next Generation EU prostřednictvím Rozhodnutí o poskytnutí neinvestiční dotace č. MŠMT-4253/2025-5 z Národního plánu obnovy na implementaci rámce DigCompEdu.