Kód kurzu: 0246461
Lektor: Mgr. Světlana Drábová
Doporučeno pro: učitele MŠ
Účastnický poplatek: 2000 Kč
Obsah semináře:
- Základní terminologie
- Pedagogická diagnostika a proces diagnostikování, emoční inteligence, metody
pedagogické diagnostiky v MŠ
- Hodnocení úrovně hrubé motoriky, percepčních dovedností, hodnocení vnímání
tělesného schématu, diagnostika úrovně pravolevé, prostorové a časoprostorové
orientace
- Poruchy koncentrace pozornosti, zvýšená únavnost CNS, emoční labilita, poruchy
chování
- Úroveň komunikačních dovedností, poruchy řeči, vývojová dysfázie
- Příčiny vzniku grafomotorických obtíží, důsledky
- Diagnostika úrovně vývoje pravolevé, prostorové a časové orientace, lateralizace
- Diagnostika písemného projevu a úrovně matematických schopností a dovedností
- Reedukace grafomotorických obtíží žáků, správný sed, úchop psacího náčiní
- Rizika související s grafomotorickými obtížemi, rozbor příkladů z praxe, praktické
ukázky
- Problematika vztahu pedagog, žák, rodič, spolupráce školy, rodiny a školského
poradenského zařízení
- Výměna zkušenosti, diskuse
Poznámka: Vzdělávací program je možné hradit ze Šablon OP JAK.