Kód kurzu: 1650161
Lektor: Mgr. Lenka Bínová
Doporučeno pro: pedagogické pracovníky MŠ a I. stupně ZŠ
Účastnický poplatek: 2000 Kč
Seminář pro pedagogické pracovníky je zaměřen na otázky a odpovědi týkající se péče o děti a žáky s poruchou ADHD a ADD.
- Vznik ADHD,ADD – příčiny vzniku
- Kritéria americké psychiatrické asociace – konkrétní popis projevů
- Jednotlivé příznaky ADHD,ADD
o poruchy percepce
o specifické neurologické nálezy
o poruchy řeči a sluchového vnímání, myšlení
o poruchy motoriky
o poruchy učení – sekundárně se rozvíjející SPU
o neurotické rysy
o emoční poruchy a poruchy chování
o poruchy spánku
o fyzický vývoj
o poruchy koncentrace pozornosti, paměti
o hyperaktivita x hypoaktivita
- Výskyt ADHD, ADD v populaci předškolních dětí a dětí mladšího školního věku
Druhá část semináře se zaměřuje na korekci nežádoucího chování - zásady práce s dítětem s ADHD (ADD), předcházení konfliktním situacím.
Konkrétně budou probrána témata, která v přímé úměře mohou pozitivním způsobem ovlivnit chování a jednání dětí s ADHD,ADD:
• vytváření přehledného a strukturovaného prostředí – tyto děti potřebují řád a strukturu, prostřednictvím srozumitelné komunikace, potřebují přesné určení toho, co se od nich očekává,
• jasná pravidla, jasné mantinely,
• promyšlené reakce rodičů, učitelů a okolí na určité projevy jejich chování,
• potřebu pomoct s uspořádáním pomůcek,
• potřebu pomoct s uspořádáním pracovního prostoru,
• potřebu pomoct se zapojením do skupiny
• potřebu pomoct ve chvílích, kdy přecházejí od jedné činnosti k druhé.
Poznámka: Seminář je vhodný do šablon OP JAK.