Kód kurzu: 0308161
Lektor: PaedDr. Renáta Wolfová
Doporučeno pro: učitele 1. stupně ZŠ
Účastnický poplatek: 2000 Kč
Řekneme si o:
•
vývoji matematických představ, znalostí, dovedností a metodických souvislostech – Právě na začátku záleží!
•
výukových principech, které pomáhají - Jak se učíme, myslíme, řešíme problémy v matematice?
•
diagnostice matematických dovedností – Jak zjistím, kde se žák ztratil?
•
příčinách obtíží – Proč?
•
pedagogické intervenci – Jak na to? Kde začít? Většinu času budeme věnovat konkrétním metodickým krokům, postupům a pomůckám, které vedou k efektivnímu porozumění a osvojení číselných představ – desítkové soustavě, poziční hodnotě číslic v čísle, numerickým operacím sčítání, odčítání, násobení a dělení a slovním úlohám.
•
aplikaci Včelka, která umí pomoct dětem, pedagogům, rodičům s diagnostikou i následnou péčí.
Pro koho je metodika vhodná?
•
Obecně pro všechny děti, neboť přístup respektuje aktuální vývoj poznatků o tom, jak se učíme.
• Zejména pro děti, které si z nejrůznějších důvodů v průběhu i několika let školní docházky nevytvořily představu desítkové soustavy. Neporozuměly poziční hodnotě číslic v čísle a vlivem tohoto využívají vyčerpávající a často neefektivní postupy při numerických operacích sčítání a odčítání. Následně neporozuměly operacím násobení a dělení. Nejsou schopny řešit komplexní aritmetické úlohy (slovní úlohy). Vlivem toho se pak nemohou plnohodnotně zapojit do výuky a časem selhávají. Nezvládnou zvyšující se objem učiva – nechápou souvislosti. V rámci semináře budou poskytnuty účastníkům materiály pro diagnosticko-intervenční pomoc dětem.
Poznámka: Vzdělávací program je vhodný do šablon OP JAK.