Kód kurzu: 0121161
Lektor: Mgr. Lenka Polášková
Doporučeno pro: učitele MŠ a jejich zástupce
Účastnický poplatek: 800 Kč
Vzdělávací práce v mateřské škole přináší celou řadu výzev. Jednou z nich je tvorba evaluačních nástrojů a autoevaluačních – sebehodnotících činností. Tento proces je jednou z dlouhodobých priorit České školní inspekce. Provádět efektivně hodnotící činnosti současně ukládají klíčové dokumenty jako je Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Jak ale pracovat s koncepte evaluační činnosti tak, aby byl vypovídající, praktický, aplikovatelný a pedagogům srozumitelný? Internetové zdroje a publikace nabízí mnoho zdrojů, cest a také názorů.
Témata:
- Koncept evaluační činnosti a jeho koncept.
- Typologie autoevaluační – sebehodnotící činnosti v praxi mateřské školy.
- Efektivní nástroje tandemové autoevaluační činnosti třídních učitelek.
- Koncept personální evaluace – možnosti a limity tří pilířů hodnocení pedagogických pracovníků.
- Specifikace terminologie, spojené s hodnocením v mateřské škole.
- Nástroje efektivního hodnocení dětí v mateřské škole.
- Evaluační strategie a Česká školní inspekce.
- Nejčastější nedostatky hodnotících činností v mateřských školách.
Poznámka: Seminář je vhodný do šablon OP JAK.