Kód kurzu: 1625161
Lektor: Mgr. Zdeňka Wajdová
Doporučeno pro: učitele MŠ (předškoláci), 1. a 2. tříd ZŠ, speciální pedagogy, AP
Účastnický poplatek: 1000 Kč
Výslovnost je pouze třešinka na dortu správné komunikace.
Jak s tím ale souvisí pohyb, rovnováha, koordinace, hmat, lezení, houpání, smrkání a sluchové vnímání? Pojďme se spolu podívat na souvislosti.
1. blok 90 min.
1. Inkluze v MŠ a ZŠ – vyšší míra potřeby podpory u dnešní generace předškoláků a školáků jako digitální generace, diagnostická citlivost předškolních pedagogů i učitelů v 1. - 3. ročnících, včasná komplexní diagnostika.
2. Pohybem a cvičením ke správnému mluvení aneb správná koordinace dechu, rozvoj hrubé motoriky, sluchorovnováhy, okulomotoriky, oromotoriky i grafomotoriky u dětí jako brána k dalšímu celoživotnímu vzdělávání; význam tělovýchovných a rytmických chvilek, pohybových koutků (teorie + praktické ukázky, sdílení, pomůcky), neurovývojová stimulace.
2 blok 90 min.:
3. 4 jazykové roviny řeči (1. zvuková stránka jazyka, výslovnost, 2. gramatická stavba vět, 3. slovní zásoba a porozumění řeči, 4. sociální využití řeči) - jak je rozpoznat a posilovat; vývojová pyramida tvoření hlásek, správný vývoj řeči od narození do 6 let; metodika práce logopeda s dětmi a rodiči podle jejich komunikačních potřeb; práce s dětmi s odlišným mateřským jazykem, alternativní formy komunikace s dětmi s adaptačními potížemi.
4. Motorika mluvidel, motorika očí, předpočetní představy, pozornost a práceschopnost, význam zajímavých pomůcek na práceschopnost dětí a na posílení jejich sebevědomí, práce s pomůckami. Otázka zaškolování zralých prvňáků jako zásadní prevence poruch učení i chování na ZŠ s přesahem na SŠ.
Poznámka: Webinář proběhne v prostředí MS Teams, odkaz k připojení bude přihlášeným účastníkům zaslán den před konáním akce na email uvedený v přihlášce. Vzdělávací program je možné hradit ze šablon OP JAK.