Kód kurzu: 1603161
Lektor: Mgr. Radek Ježowicz
Doporučeno pro: učitele MŠ, pracovníky ŠD a ŠK, SVČ a DDM
Účastnický poplatek: 2000 Kč
Obsahem vzdělávacího projektu je zpracovat a využít dětské hry k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo činností rekreačních.
Blok č. 1 - Icebreakery a kontaktní hry -
Icebreakery nebo také ledolamky, jsou hry převážně na seznámení v nové skupině. Jsou jednoduché, netrvají dlouho, hrají se na začátku nějaké akce. Mají uvolnit napětí účastníků, kteří se navzájem neznají. Často jsou zaměřeny na naučení jmen a zjištění základních informací o účastnících
Kontaktní hry - také se jim říká zahřívací hry. Slouží k naladění skupiny na další program. Jsou krátké, jednoduché, zábavné... Umožní vám přepnout děti do režimu, jaký potřebujete. Často je to vhodné i kvůli soustředění a bezpečnosti při následujícím programu. Při těchto hrách také dochází k fyzickému kontaktu hráčů, což napomáhá budování vzájemné důvěry a zbavuje ostychu.
Blok č. 2 - Hry s Hry s padákem Padák patří mezi netradiční, v současnosti velmi oblíbené, náčiní. Hudebně pohybové hry s padákem mohou hrát děti v mateřských školách. Pomocí padáku můžeme rozvíjet pohybové dovednosti, koordinovat pohyb s rytmem, zvládat prostorovou orientaci, správně reagovat na signály, spolupracovat, ale i rozvíjet fyzickou obratnost a rychlost. Blok č. 3 – Hry bez materiálové náročnosti a bez náročnosti přípravy Hry s kratší dobou trvání, které lze využít především na vyplnění volného času, a ke kterým není potřeba většího materiálového zabezpečení a přípravy. Blok č. 4 – Hry do místnosti, budovy Hry využitelné především za špatného počasí, případně hry využitelné v pevných prostorech a budovách.
Poznámka: Vzdělávací program je možné hradit ze Šablon OP JAK.