| Kód akce: | | 0603491 |
| Název akce: | | Deskové a karetní hry pro rozvoj matematické gramotnosti |
| Termín konání: | | 10.prosince 2018 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Vzdělávací program je zaměřen na využití deskových a karetních her pro rozvoj matematické gramotnosti u žáků. Obsah semináře umožňuje pedagogům rozšířit si zásobník námětů pro výuku. Program ukáže, jak zohlednit individuální potřeby a požadavky žáků (rozdílná úroveň matematické gramotnosti, jejich věk, další zájmy aj.).
Účastníci se seznámí s různými typy her, které vedou děti k lepšímu pochopení učiva a zároveň pro ně mohou být vysoce motivační. Pracovat se bude v duchu konstruktivistické pedagogiky.
Obsah kurzu:
• Rozdělení her dle jejich typu (1 hodina)
• Didaktická hra jako zvnějšku řízená motivovaná činnost, při které si žáci procvičují, upevňují vědomosti, dovednosti a návyky a rozvíjejí psychické funkce (paměť, představivost, postřeh atd.) (1 hodina)
• Didaktická hra jako nástroj rozvoje spolupráce mezi žáky (např. The Game) (1 hodina)
• Hry pro rozvoj rovinné a prostorové představivosti (např. Digit, Klotz, Imagination, Blokus 3D, Penta, Cuts) (2 hodiny)
• Hry pro rozvoj početních dovedností (např. Lobo 77, Cink, Math Fluxx) (1,5 hodiny)
• Hry k procvičení aritmetických operací (např. Mix Match, Speedy) (1,5 hodiny)
|
| Doporučeno pro: | | učitele 1. stupně ZŠ, učitele 2. stupně ZŠ, vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, vychovatele školských zařízení, pedagogy volného času |
| Lektor: | | Mgr. Veronika Havelková, Vyučující předmětu Matematický software na PedF UK
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Vzdělávací program je zaměřen na využití deskových a karetních her pro rozvoj matematické gramotnosti u žáků. Obsah semináře umožňuje pedagogům rozšířit si zásobník námětů pro výuku. Program ukáže, jak zohlednit individuální potřeby a požadavky žáků (rozdílná úroveň matematické gramotnosti, jejich věk, další zájmy aj.).
Účastníci se seznámí s různými typy her, které vedou děti k lepšímu pochopení učiva a zároveň pro ně mohou být vysoce motivační. Pracovat se bude v duchu konstruktivistické pedagogiky.
Obsah kurzu:
• Rozdělení her dle jejich typu (1 hodina)
• Didaktická hra jako zvnějšku řízená motivovaná činnost, při které si žáci procvičují, upevňují vědomosti, dovednosti a návyky a rozvíjejí psychické funkce (paměť, představivost, postřeh atd.) (1 hodina)
• Didaktická hra jako nástroj rozvoje spolupráce mezi žáky (např. The Game) (1 hodina)
• Hry pro rozvoj rovinné a prostorové představivosti (např. Digit, Klotz, Imagination, Blokus 3D, Penta, Cuts) (2 hodiny)
• Hry pro rozvoj početních dovedností (např. Lobo 77, Cink, Math Fluxx) (1,5 hodiny)
• Hry k procvičení aritmetických operací (např. Mix Match, Speedy) (1,5 hodiny)
u žáků. Účastníci získají řadu podnětů na motivační a naučné hry. Seznámí se i s méně známými hrami, které pomůžou oživit a obohatit školní výuku.
Jednotlivé hry oživí a obohatí výuku a ukáží, jak je možné přiblížit matematiku a to, že matematika může být hrou.
Účastník nabude nových podnětů pro možnosti rozvíjení matematické gramotnosti prostřednictvím her.
|
| Poznámka: | | |
|