| Kód akce: | | 0218380 |
| Název akce: | | Jak na předčtenářskou gramotnost u dětí předškolního věku |
| Termín konání: | | Od 13.února 2018 do 27.února 2018 od 08:30 |
| Rozsah akce: | | 16 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Pedagogicko-psychologická poradna Svitavy, Riegrova 11 |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Cílem semináře je vybavit jeho absolventy rozšiřujícími odbornými znalostmi/kompetencemi, které budou moci využít ve své práci učitele/učitelky mateřské školy, a to zejména ve vztahu k podpoře rozvoje předčtenářské gramotnosti. |
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ |
| Lektor: | | Václava Tmejová, ředitelka MŠ
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 2900 Kč |
| Tematická náplň: | | V první části programu budou účastníci seznámeni s podstatou a významem čtenářské pregramotnosti a prostředky jejího rozvoje. Druhá část programu bude zaměřena zejména na konkrétní činnosti pro utváření vztahů k četbě a práci s příběhem.
První část programu zahrnuje následující témata:
Význam čtení pro život, význam předčtenářské gramotnosti. Jakou úlohu má rodina v souvislosti se čtením a předčtenářskou gramotností, jakou úlohu plní v této souvislosti mateřská škola? Vzájemná spolupráce rodiny a mateřské školy. Podněcování předčtenářské gramotnosti v souvislosti s rozvojem psychických schopností a důležitých dovedností dětí v předškolním věku. Rozvoj smyslového vnímání, orientace v prostoru a vnímání času. Rozvoj představivosti a fantazie, rozvoj myšlení, rozvoj řeči a komunikačních schopností. Jak podněcovat smysluplné a funkční, slovní a grafomotorické projevy dětí. Jak rozvíjet projevy gramotnosti v raném období. Význam kresby.
Druhá část programu zahrnuje témata:
Řečové a estetické činností dětí - podmínka pro utváření vztahů ke knize a k příběhům. Poslech čtených jednoduchých příběhů, dokončení děje, vyprávění přečteného textu, jednoduchých pohádek. Tematický projekt práce s pohádkovým textem a texty písniček - spojená s dramatizací a zařazením konkrétních ukázek rozvoje předčtenářské gramotnosti, s činnostmi pro rozvoj smyslového vnímání, rozvoj řeči, naslouchání, dokončení příběhu, rozvoj fantazie, představivosti a grafomotorických činností
Obě části semináře zahrnují prvky přednášky, ale i workshopové aktivity, kdy je kombinován frontální výklad lektora s individuální a skupinovou praktickou činností účastníků.
V první i ve druhé části programu bude dán prostor k diskusi
|
| Poznámka: | | Seminář se koná ve dvou dnech (13.2.+27.2.2018,vždy 8:30 - 14:30 hodin) a je vhodný pro zařazení do šablon OP VVV. |
|